Zawartość strony
Kategorie
-
Najnowsze wpisy
- Odszedł od nas Andrzej Golik … 23 lutego 2021
- III edycja Plebiscytu Trade Press Award 2021 18 stycznia 2021
- Z okazji Świąt 18 grudnia 2020
- Komunikat nr 5 Kapituły plebiscytu 17 listopada 2020
- Rafał Sosnowski w zarządzie EGEA 6 listopada 2020
Tagi
Meta
Archiwa blogu
Fakty i mity na temat badania emisji spalin w stacjach kontroli pojazdów
W czasie XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Mariusz Nowicki – Prezes Zarządu laboratorium akredytowanego Haik Sp. z o.o.
omówił badanie emisji spalin na SKP. Prelegent zwrócił uwagę, że kontrola spalin pojazdów jest podzielona na kontrolę emisji silników z zapłonem iskrowym oraz samoczynnym. Pierwsza jest wykonywana z użyciem analizatorów spalin, druga z użyciem dymomierzy. Podział występuje także jeśli chodzi o metodę badania, różne jest również podejście do sprawowanej kontroli nad tymi urządzeniami. Podczas gdy sprzedaż i użytkowanie analizatorów spalin już od roku 1992 podlega krajowym i europejskim regulacjom, tak dymomierze nie podlegają, żadnej kontroli. Rodzi to takie skutki, że kontrola wykonywana za pomocą dymomierzy nie może być skutecznym prawnie narzędziem eliminacji pojazdów nadmiernie zanieczyszczających środowisko.
Projekt nowelizacji „rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dla stacji kontroli oraz infrastruktury innej niż stacja kontroli pojazdów, w których są przeprowadzane badania techniczne”, przewiduje zmiany w tym zakresie.
W odniesieniu do analizatorów spalin przewiduje się certyfikacje dodatkowych funkcji nie objętych dotychczas badaniami przewidzianymi europejskimi zatwierdzeniami typu. Nie planuje się jednak skorzystać z okazji aby nową certyfikację ograniczyć do analizatorów najwyższej klasy dokładności 0, tak aby w naturalny sposób mogły zastąpić użytkowane u nas od ponad 20 lat analizatory niższej klasy I.
W temacie dymomierzy przewiduje się wprowadzenie wymagań metrologicznych. Zakłada się także obowiązek wykonywania obowiązkowej kalibracji dymomierzy w odstępach co najmniej dwuletnich.
Nie wnikając w szczegóły takiego rozwiązania, z pewnością zapewni ona pomiarom emisji spalin silników wysokoprężnych umocowanie w prawie.
Prezentację Mariusza Nowickiego przedstawiamy w załączeniu ► ® Mariusz Nowicki – Kongres SDCM 2018
Wpływ wprowadzenia Dyrektywy 2014/45 na ekonomię krajów UE
Na zaproszenie STM,Massimo Brunamonti przedstawiciel zarządu EGEA wziął udział, w XIII Kongresie Przemysły i Rynku Motoryzacyjnego.
W pierwszym dniu wydarzenia mieliśmy przyjemność uczestniczyć w prezentacji poświęconej wpływowi Dyrektywy 2014/45 na ekonomię krajów członkowskich. Pan Brunamonti zwrócił uwagę na ogromne koszty, ponoszone przez społeczeństwa, wynikłe ze skutków wypadków drogowych. Ich materialny wymiar sięga 2 % PKB w przypadku Polski. W dalszej części zapoznaliśmy się z przykładami bezpośredniego wpływu rynku OBT na inne branże. We Włoszech na skutek „uszczelnienia” systemu badań zanotowano 11% wzrost na rynku serwisowym, a we Francji 14% wzrost sprzedaży amortyzatorów. Na zakończenie omówione zostały najnowsze trendy i konieczność ewolucji OBT w celu nadążenia za takimi wyzwaniami jak choćby elektromobilność, pojazdy autonomiczne czy też carsharing.
Było nam niezwykle miło gościć przedstawiciela EGEA – organizacji, do której należy również STM.
Zainteresowanych całym wystąpieniem odsyłamy do prezentacji oryginalnej w języku angielskim lub w naszym tłumaczeniu na język polski.
► Massimo Brunamonti EGEA – Kongres SDCM 2018
► Massimo Brunamonti EGEA – Kongres SDCM 2018 pl
Mariusz Nowicki STM expert-panelista podczas XIII Kongresu
Na gorąco
Godni uwadze. PRAKTYK ZAJMUJĄCY SIĘ TEMATYKĄ OD WIELU LAT.
Patrz inf.: https://stm.org.pl/xiii-kongres-7-8-11-2018-wspolorganizator-stm-przewodniczacy-zespolu-informuje/
Więcej informacji wkrótce.
Massimo Brunamonti EGEA expert-panelista podczas XIII Kongresu
NA GORĄCO.
Reprezentant europejskiej organizacji EGEA.
http://www.egea-association.eu
STM Patrz inf.: https://stm.org.pl/xiii-kongres-7-8-11-2018-wspolorganizator-stm-przewodniczacy-zespolu-informuje/
Więcej informacji wkrótce.
TELEGRAM. STM w skrócie odpowiada na pytania.Najważniejsze wydarzenie branży motoryzacyjnej w Polsce rozpoczęte
STOWARZYSZENIE TECHNIKI MOTORYZACYJNEJ
ul. Marynarki Polskiej 59
80-557 Gdańsk
STM w skrócie odpowiada zainteresowanym na liczne pytania.
TAK oczywiście- Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej JEST na XIII Kongresie. Udział w Kongresie STM, jako współoorganiztora wydarzenia jest wyrazem wieloletniego aktywnego zainteresowania zagadnieniami całej branży motoryzacyjnej w Polsce, a ponadto okazją do spotkania z przedstawicielami rządu i instytucji zajmujących się zagadnieniami motoryzacji.
Patrz:http://stm.org.pl/prawo/
Na pewno będzie niezwykle interesująco – JAK ZAWSZE.
TAK oczywiście podtrzymujemy zdanie, że tegoroczna edycja zapowiada się niezwykle interesująco, a Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży.
Z szacunkiem dla Państwa,ale;
- Więcej informacji na stronie Głównej :www.moto-konferencja.pl
- Szczegółowe informacje:
https://moto-konferencja.pl/program/
https://moto-konferencja.pl/organizatorzy/
https://moto-konferencja.pl/b2b/
XIII Kongres 7-8.11.2018 współorganizator STM- przewodniczący zespołu informuje
Przewodniczący Zespołu
V-ce Prezes STM ;
Prezes W.S.O.P.
Szanowni Państwo,
STOWARZYSZENIE TECHNIKI MOTORYZACYJNEJ przy wsparciu merytorycznym Europejskiego Stowarzyszenia Wyposażenia Warsztatowego EGEA przygotowało cykl prezentacji w dniach 7-8 listopada 2018 roku:
ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z IMPLEMENTACJĄ DYREKTYWY 2014/45/EU
KONTROLA EMISJI SPALIN W SKP I W WARUNKACH DROGOWYCH
ZWIĄZEK WYPADKÓW DROGOWYCH ZE STANEM TECHNICZNYM POJAZDÓW
SYSTEMOWE ZAPEWNIENIE JAKOŚCI BADAŃ TECHNICZNYCH
Wśród naszych prelegentów będą :
PRACOWNICY NAUKOWI WYŻSZYCH UCZELNI
GOŚCIE ZAGRANICZNI Z EGEA
PRAKTYCY ZAJMUJĄCY SIĘ TEMATYKĄ OD WIELU LAT
XIII Najważniejszy Kongres Motoryzacyjny w Polsce już w listopadzie
XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Serdecznie zapraszamy na XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.
STM podobnie jak w ubiegłym roku jest współorganizatorem Kongresu.
W ciągu dwóch dni (7-8 listopada) w Sound Garden Hotel w Warszawie, w ramach Kongresu odbędzie się wiele paneli tematycznych dotyczących branży, sesje networkingowe i spotkania B2B. STM zorganizuje trzy sesje:
- „Wpływ implementacji dyrektywy 2014/45 na gospodarki UE”;
- „Fakty i mity dotyczące emisji spalin i badań technicznych”;
- „Systemowe zapewnienie jakości badań technicznych”.
Rejestracji na Kongres można dokonać elektronicznie na stronie:
Walne zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze STM-u
W dniu 3 września 2018 roku odbyło się walne zebranie sprawozdawczo-wyborcze za okres 09.09.2014 – 03.09.2018 r. Sprawozdanie z działalności złożył dotychczasowy Prezes – dr inż. Rafał Sosnowski. W swoim wystąpieniu
skupił się przede wszystkim na omówieniu:
Prac nad implementacją dyrektywy unijnej nr 2014/45 i aktywnej roli zarządu STM-u w prezentowaniu stanowiska członków;
- Współorganizowaniu Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu;
- Współorganizowaniu kolejnych edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Samochodowej;
- Współorganizowaniu XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.
W III części zebrania, poświęconej wyborom, obecni członkowie wybrali nowy Zarząd naszego Stowarzyszenia.
Prezesem Zarządu STM-u ponownie został Rafał Sosnowski. V-ce Prezesami zostali wybrani: Jarosław Cichoń, Sławomir Kocznur i Piotr Barczuk, a Skarbnikiem – Norbert Jezierski.
Do Komisji Rewizyjnej zostali wybrani: Krzysztof Nalewajek, Michał Lorkowski i Marek Lubaczewski.
Schemat graficzny – Walne Zebranie Sprawozdawczo – Wyborcze STM