English version below
W tym artykule, Marcin Żaak, wiceprezes Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, dzieli się swoimi refleksjami na temat stanu motoryzacji i działań, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. Twierdzi, że wiele działań podejmowanych przez UE i rządy jest jedynie pozornych i nie przynosi rzeczywistej poprawy. Przykładem są m.in. tachografy 4.1, które mimo wprowadzenia prawa nie są dostępne, a ich wdrożenie wciąż nie następuje. Problemy z bezpieczeństwem dotyczącą zarówno kwestii technicznych, jak i organizacyjnych, nie zostały rozwiązane, mimo wydanych na ten cel funduszy.
In this article, Marcin Żaak, the Vice President of the Automotive Technology Association, shares his reflections on the state of the automotive industry and actions aimed at improving road safety. He argues that many of the actions taken by the EU and governments are merely superficial and do not result in real improvements. An example of this are the 4.1 tachographs, which, despite the legal regulations, are not available, and their implementation is still pending. Safety issues, both technical and organizational, have not been resolved, despite the funds allocated for this purpose.
Tłumaczyła i opublikowała Monika Sosnowska